18 września 2018

Ach! - te relacje!


Szeroko pojęte relacje - oto treść następujących tytułów: „Kocha lubi zdradza” Esther Perel, „Kup kochance męża kwiaty” Katarzyna Miller, „Instrukcja obsługi kobiety” oraz „Instrukcja obsługi faceta” Katarzyna Miller i Susan Giżyńska. Gorąco zachęcamy do lektury!

„Kocha, lubi, zdradza” - to kolejna, po bestsellerowej „Inteligencji erotycznej” (przetłumaczonej na dwadzieścia cztery języki) doskonale napisana książka Esther Perel. Autorka – doświadczona psychoterapeutka, trenerka, wykładowczyni i pisarka od wielu lat zajmuje się terapią par i związków. Podjęła się analizy trudnego tematu jakim jest zdrada podkreślając, że nie ma jednej prawdy obiektywnej i pomimo łatwości, z jaką obecnie można zakończyć związek (odejście, rozwód) skoki w boki były, są i będą. Już na początku książki wyraźnie zastrzega, że niepotępianie zdrady nie oznacza pochwalania jej, oraz, że zrozumienie jej przyczyn nie jest usprawiedliwieniem. Zaznacza, że warto zgłębić ten trudny temat, bez etykietowania, co jest trudne, ale na pewno możliwe. Bardzo ważne, by widzieć niewierność nie tylko z perspektywy spustoszenia jakiego dokonuje, bo zwyczajnie nie jest to pomocne i stanowczo spłaszcza temat. „Całościowe potępienie romansów zbyt łatwo odciąga naszą uwagę od ważnych spraw, które się za nimi kryją.”
Dlaczego zdrada tak bardzo boli??? Boli, ponieważ zbyt często negocjujemy własną wartość, liczymy na to, że jedyną przestrzenią, gdzie kończymy to ocenianie, jest miłość, czyniąca z nas zwycięzców, jedynych...subiektywnie zatem odczuwamy utratę wartości. Boli również dlatego, bo od przeszłości oczekujemy tego, by była pewna; stąd tak powszechne u wielu osób poczucie unicestwienia w momencie doświadczenia zdrady. A ludzie zdradzają z wielu powodów.... ”Jeden wątek powtarza się jednak regularnie: romans jako forma zwiększenia samowiedzy, poszukiwanie nowej (lub utraconej) tożsamości.” Romans jest zatem często kryzysem tożsamości, przyrodzonym nam ludziom pragnieniem łamania zasad, zemstą na porzuconych możliwościach, podglądania tego, co w nas samych nieznane. Wypieranie czy blokowanie jakichkolwiek aspektów naszej osobowości wpływa na jakość relacji. Z samym sobą i z innymi.Utożsamianie zaufania z poczuciem bezpieczeństwa jest pierwszym błędem, razem z nim idzie oczekiwanie, że partner przedłoży nasze uczucia nad własne potrzeby....a w końcu uznanie, że jesteśmy właścicielami partnera i jego seksualności. Ponadto brak rozmowy o potrzebach, marzeniach, fantazjach, niechęć do przepracowania ograniczających przekonań. I przepis na kryzys gotowy!
Przejęcie odpowiedzialności za realizowanie swego człowieczeństwa oznacza wolność, bo musimy stale odpowiadać sobie na pytanie czego tak naprawdę chcemy...Akceptacja swoich potrzeb, swoich ograniczeń oraz pragnień i barier partnera daje nam pole do pracy – zabieganie o szczęście i pełnię w życiu. Nie uda się tego osiągnąć bez wzajemnego uszanowania odrębności i tajemnicy. „I właśnie ta nieuchwytność w drugim człowieku sprawia, że wraca się by coraz lepiej go poznać.”
Autorka podając wiele przykładów doświadczenia z pacjentami przeprowadza nas przez całe spektrum emocji towarzyszących zdradzie. I te osobiste historie, to „samo życie” ukazuje czytelnikowi, że romans jest stratą i zyskiem. Właśnie „i”.

„Kup kochance męża kwiaty” Katarzyny Miller – psycholożki, terapeutki, pisarki, poetki - to doskonała lektura. Podejmuje temat relacji między kobietą/mężczyzną, żoną/mężem. I podkreśla, jak ogromny wpływ na jakość tych relacji ma dzieciństwo. „A dziecko zawsze przejmuje, co rodzice mu dają. Zawsze jest dla nich najlepszym adresem do spychania z siebie lęków i niepewności. Dziecko gromadzi strach całego rodu. Strach jest dziedziczny.” Po pierwsze - nie bagatelizujmy trudnego dzieciństwa, raz na zawsze potraktujmy je poważnie, jako fundament i zasób naszego życia, jako „źródło nas samych”. Na nim przecież budujemy nasz świat – dla siebie i dla innych. Porzućmy przekonania, które nie są nasze, a po drugie – przyjmijmy do wiadomości, oswójmy fakt, że będziemy porzucani, zdradzani, będziemy również upragnieni i kochani. Uszanować i uleczyć swój strach to dać sobie szansę na wybranie właściwego partnera; pamiętać, że wspólna relacja ma wiele płaszczyzn. Zgoda na siebie, miłość własna i otwartość daje możliwość prawdziwego przeżywania „razem”.
To książka o błędach, jakie popełniamy, o oczekiwaniach niemożliwych do spełnienia (jakie kierujemy do bliskich i jakie oni kierują do nas), o strategiach postępowania w relacjach romantycznych. Siłą treści tej książki są pytania, jakie możemy sobie zadać i konkluzje, jakie możemy wyciągnąć, jeśli tylko zdecydujemy się spojrzeć na doświadczenie zdrady bez oceniania, wolni od realizowania cudzych przekonań, akceptujący towarzyszące mu emocje....
A zatem - związek czy związanie? - wybór należy do Ciebie!

„Instrukcja obsługi kobiety”, „Instrukcja obsługi faceta” - obie książki traktują o relacjach damsko-męskich i choć pisane są raczej z myślą o kobietach – polecamy wszystkim. Lektura pozwala określić czy jesteśmy wewnątrz- czy zewnątrzsterowalni oraz umożliwia ocenić jakość relacji z samym sobą. Przystępnie i ciepło uświadamia, że kobiety i mężczyźni potrzebują siebie nawzajem.... by móc obdarzać się...miłością.
Te instrukcje obsługi – mogą zaciekawić :)

10 komentarzy:

  1. .Wszystko dzięki temu wspaniałemu człowiekowi, zwanemu dr Agbazarą, wspaniałemu czaru rzucającemu we mnie radość, pomagając mi przywrócić mego kochanka, który zerwał ze mną Cztery miesiące temu, ale teraz ze mną przy pomocy dr Agbazary, wielkiego zaklęcia miłosnego odlewnik. Wszystkim dzięki niemu możesz również skontaktować się z nim o pomoc, jeśli potrzebujesz go w czasach kłopotów poprzez: ( agbazara @ gmail . com ) możesz również Whatsapp na ten numer ( +234 810 410 2662 )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. * Przez całe życie nigdy nie widziałem niczego, co działałoby tak szybko, jak zaklęcie Dr.Agbazara. Po skontaktowaniu się z Dr.Agbazarą zacząłem wierzyć w powiedzenie, że każda moneta ma dwie strony. Kiedy mój kochanek mnie opuścił, przysiągła, że już nigdy do mnie nie wróci, ale dzięki Bogu, że dzięki pomocy Dr.Agbazary mam mojego kochanka z powrotem do mnie w ciągu 48 godzin, a także chcę, aby inni ludzie ze złamanym sercem skontaktowali się z Dr. Agbazara poprzez poniższe informacje, które są za pośrednictwem poczty elektronicznej: ( agbazara@gmail.com ) lub za pośrednictwem Whatsapp na ( +2348104102662 ), możesz zobaczyć cuda Dr.Agbazara *

































      Usuń
  2. witam widzów, jestem tu, aby dzielić się światłem / świadectwem o tym, jak zostałem zbawiony od niepłodności. Jestem żonaty od ponad 15 lat, nie mając własnego dziecka. Byłem zdesperowany. Nie wiem, co robić. Byłem w stanie utraty miłości moje życie. Potem natknąłem się na przyjaciela, który kiedyś przeżył tę samą ciężką próbę, opowiedziała mi o rzucającym zaklęcie rzucającym zaklęcie GREATLAPOLA, w jaki sposób pomógł wielu ludziom z różnymi problemami, takimi jak Pustka, Przywracanie kochanka. , Duchowy atak i tak dalej. Następnie skontaktowałem się z nim pod adresem e-mail: Greatlapola67@gmail.com lub możesz również skontaktować się z nim pod numerem prywatnym +2349034970099

    OdpowiedzUsuń
  3. Chcę tylko szybko poradzić każdemu, kto ma trudności w jego związku z kontaktem z Dr.Agbazara, ponieważ jest on jedyną osobą zdolną do przywrócenia zerwanych związków lub zerwanych małżeństw w terminie 48 godzin. ze swoimi duchowymi mocami. Możesz skontaktować się z Dr.Agbazara, pisząc go przez e-mail na adres ( agbazara@gmail.com ) LUB zadzwoń / WhatsApp mu na +2348104102662, w każdej sytuacji życia znajdziesz siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć Dr Obodo,
    Zerwał z nią i wrócił do domu przed świętami Bożego Narodzenia! Dzięki za wszelką pomoc. Zaklęcie zemsty dla dorosłych, OH MOJ BÓG, TO W rzeczywistości zadziałało NAPRAWDĘ DOBRZE. ODWRÓĆ PROSZĘ !!! LOL . dla tych, którzy pomagają info (+234 8155 425481, templeofanswer@hotmail. co. uk) Thanks "

    OdpowiedzUsuń
  5. Będąc od dawna praktykującym astrologiem i tradycyjnym uzdrowicielem, pomagałem moim klientom na wiele sposobów, w tym w leczeniu chorób, wypędzaniu demonów, rzucaniu tradycyjnych zaklęć z miłości, promocji, zdobywania pracy i ogólnego zdrowia osobistego. Udzielę porad potrzebującym. Radzę, abyś nie usiadł już przy swoich problemach. To jest twój szczęśliwy dzień, kiedy znalazłeś moją wiadomość. Teraz skontaktuj się ze mną i rozpocznij nowy rozdział w swoim życiu. informacje

    połączenie tekstowe, WhatsApp / Viber: (234) 8155425481
    E-mail: templeofanswer@hotmail.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  6. * Przez całe życie nigdy nie widziałem niczego, co działałoby tak szybko, jak zaklęcie Dr.Agbazara. Po skontaktowaniu się z Dr.Agbazarą zacząłem wierzyć w powiedzenie, że każda moneta ma dwie strony. Kiedy mój kochanek mnie opuścił, przysiągła, że już nigdy do mnie nie wróci, ale dzięki Bogu, że dzięki pomocy Dr.Agbazary mam mojego kochanka z powrotem do mnie w ciągu 48 godzin, a także chcę, aby inni ludzie ze złamanym sercem skontaktowali się z Dr. Agbazara poprzez poniższe informacje, które są za pośrednictwem poczty elektronicznej: ( agbazara@gmail.com ) lub za pośrednictwem Whatsapp na ( +2348104102662 ), możesz zobaczyć cuda Dr.Agbazara *

































    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałem tutaj komentarz kilka tygodni temu na temat dr Agbazary i postanowiłem skontaktować się z nim zgodnie z instrukcją, dzięki temu człowiekowi za przyniesienie mi radości zgodnie z życzeniem. Postępowałam zgodnie z jego instrukcjami, aby odzyskać moją ukochaną, która opuściła mnie i dzieci na 3 lata, ale dzięki dr Agbazara, bo teraz wróciły do mnie na dobre i jesteśmy razem szczęśliwi. Skontaktuj się z nim również w celu uzyskania pomocy, jeśli masz problem w związku przez e-mail na adres: ( agbazara@gmail.com ) LUB Przez WhatsApp na: ( +2348104102662 ). I zeznaj za siebie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nazywam się Julia i jestem z Kanady, chcę pokazać światu, jak pomogła mi wspaniała dr Okpa, która sprowadziła do mnie moją kochankę w ciągu 24 godzin. Byłam bardzo zaskoczona, że tak się stało, ponieważ nigdy się nie spodziewałam odzyskaj mojego kochanka po tym, jak mnie zostawił. Dlatego chcę podziękować dr Okpie za to, co dla mnie zrobił i polecam go wszystkim, którzy potrzebują pomocy małżeńskiej lub w związku: +27653527813 lub e-mail okpatempleofsolution@gmail.com

    Julia

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć, jestem taka szczęśliwa i przepełniona RADOŚCIĄ. Nazywam się Gordon Rees i pracuję jako taksówkarz. Uwielbiam grać na loterii, ale nie wygrałem żadnej wielkiej sumy poza kilkoma funtami. Postanowiłem poszukać w Internecie pomocy, jak mogę bardzo dużo wygrać, ponieważ gram w lotto od 10 lat. Potem zobaczyłem post o dr Ibinobie, która specjalizuje się w zaklęciach loterii. Skontaktowałem się z nim i powiedział mi wszystko o tym, jak zrobić dla mnie zaklęcie i zgodziłem się. Przygotował dla mnie zaklęcie na loterię iw ciągu 3 dni dał mi numery do gry na loterii, którą zrobiłem, a po 2 dniach powiedziano mi, że wygrałem sumę 178 000 funtów na loterii, w którą grałem. Byłem tym zaskoczony i musiałem upewnić się, że wszystko zweryfikowałem, zanim uwierzyłem, że zostałem zwycięzcą 178 000 funtów i od tego czasu moje życie się zmieniło i jestem bardzo szczęśliwy, żyjąc swoim wymarzonym życiem. Jeśli potrzebujesz pomocy, aby wygrać swoją loterię, WhatsApp Dr Ibinoba pod numerem: +2348085240869, e-mail: dromionoba12@gmail.com

    OdpowiedzUsuń